Nuttig in allerlei situaties
Iedereen heeft baat bij TalentdenkenVoor wie?
Ik bied verschillende trainingstrajecten aan voor verschillende doelgroepen. Leerkrachten die meer uit hun leerlingen willen halen, ouders die graag met talentdenken aan de slag gaan met hun kinderen, maar ook professionals en managers die meer uit zichzelf of hun medewerkers willen halen met met meer plezier en energie aan het werk willen.
Bekijk hieronder de verschillende trainingstrajecten.
Iets voor jou?
Laagdrempelig kennismaken met talentdenken
Voor iedereen een geschikt traject
Leren van elkaar
Maatwerk trajecten mogelijk
Ook voor ouders en bedrijven!
Onderwijs
De toepassing van Talentdenken in het onderwijs is misschien wel het meest vanzelfsprekend. Met deze methode kun je als leerkracht het optimale uit iedere leerling halen.
Ouders
Een introductie in talentdenken kan ook voor ouders erg nuttig zijn. Door de principes van talentdenken toe te passen, kun je je kind(eren) op de juiste manier ondersteunen in hun ontwikkeling.
Ouders
Een introductie in talentdenken kan ook voor ouders erg nuttig zijn. Door de principes van talentdenken toe te passen, kun je je kind(eren) op de juiste manier ondersteunen in hun ontwikkeling.
Bedrijven
Presteren is in het bedrijfsleven misschien nog wel belangrijker dan in het onderwijs. De principes van talentdenken zijn uitstekend te vertalen naar een professionele context, en stelt je in staat om je medewerkers in hun kracht te zetten.
Particulieren
Het is een misvatting om te denken dat talentdenken alleen van bovenaf opgelegd kan worden. Als individu kan het namelijk ook heel verhelderend om volgens deze principes over je eigen vaardigheden na te denken.
Particulieren
Het is een misvatting om te denken dat talentdenken alleen van bovenaf opgelegd kan worden. Als individu kan het namelijk ook heel verhelderend om volgens deze principes over je eigen vaardigheden na te denken.
Whitepapers
Meer informatie over TalentDenken en aanverwante onderwerpen? Dat lees je in de onderstaande whitepapers!
Zelfregulerend leren
door positieve docent-leerling interacties
Niet iedere leerling beschikt uit zichzelf over intrinsieke motivatie of het zelfregulerend vermogen om het leerproces te sturen. Hierin speelt de docent een grote rol. Onderzoek wijst uit dat middels de wijze van communicatie over en weer met de leerling, de docent leerlingen kan begeleiden van extrinsiek gemotiveerd naar intrinsiek gemotiveerd.
Wanneer docenten daarnaast voorzien in drie basisbehoeften, competentie, relationele verbondenheid en autonomie, zal zowel de motivatie als het zelfregulerend vermogen toenemen.
Pesten in relatie tot zelfregulatie
Mogelijke gevolgen van pesten zijn het ontstaan van sociale en emotionele problemen, zoals eenzaamheid en depressie. Bij de pester kan sociaal onaangepast gedrag gevolg zijn. Pesten heeft een negatieve invloed op de motivatie van de leerling wat opname van lesstof in de weg staat (Illeris, 2007).
Negatieve emoties zorgen dat de leerling zich eerder beroept op externe hulp (Pekrun et al., 2002). Hoe kan een leerarrangement als interventie pesten verminderen door het zelfregulerend vermogen?
TalentDenken
Jezelf en de ander begrijpen en tegen een stootje kunnen. Weten waar talenten liggen en wat valkuilen zijn. Begrijpen waar een bepaalde emotie of handeling vandaan komt en hoe daarmee het best om te gaan. Dan kun je stevig in je schoenen de wereld tegemoet treden. Dit geldt voor jong en oud.